BETINGELSER

Byens Vindusvask har i dag rundt 2000 kunder og vi ønsker god kundedialog før og etter vindusvasken. For å unngå misforståelser følger med enkelte betingelser ifm vindusvasken. Les derfor betingelsene, innen vi kommer, og ta kontakt hvis du har spørsmål til dette.

  • Hva du evt skal forberede og være oppmerksom på og hva som evt. kan koste ekstra hvis vi ikke er informert på forhånd.
  • Vindusvask eller rens av vindu?
  • Solskjerm og gressklipper
  • Sprosser/kit
  • Selvrensende vinduer
  • Koplet/hengslet/dobbelte vinduer
  • Fornøydhetsgaranti/klage
  • Abonnement
  • Vask i frostgrader

Hvis vi skal inn i boligen å vaske innvendig eller f.eks kun vaske utvendig på en balkong må vi gjøre dette ved å gå gjennom boligen. Derfor skal vi vite – innen – vi ankommer hvis det ikke er noen hjemme slik vi kan få adgang med en nøkkel eller kode til døren.

Vi sender alltid en melding med tidspunkt for år kommer og vasker. Melding får du så snart kjøreruten er lagt.

1) Ved innvendig vindusvask må vinduskarmer vær ryddet for planter og annet slik vi kommer til vinduet. Trenger du hjelp til dette finner vi en løsning.

Persienner og gardiner kan godt bli hengende, men må ikke være i veien for vasken. Persienner trukket opp. Lamelgardiner samlet på midten av vinduet. Vi tar ikke ansvar for lamerlgardiner om løsnes når de kjøres opp og ned.

Sofaer og senger kan godt bli stående, hvis det er ok at vi står i sofa/seng for å komme til å vaske.

Ting som ikke tåler vann må flyttes vekk fra vinduene. Har du karmer, gulv eller annet som ikke tåler vann må vi vite dette INNEN vi kommer.

Vi erstatter ikke ting som er gått i stykker fordi vann er kommet på/inn i ting. Dette gjelder også for skader mm. oppstått av utetthetter i vinduer, elektriske innstalasjoner mm.

2) Ved utvendig vask må gressklipperen være slått av og vinduene lukket. Solskjerm må være oppe.

3) Det er ikke nødvendig å fjerne sprosser hvis de er av god kvalitet. Sprosser kan forbli på på eiers ansvar, men de må sitte forsvarlig fast. Vi dekker ikke skader hvis de skulle falle av, pga av dårlig feste eller at de går i stykker pga dårlig stand/alder.

4) Sprosser/kit/kanter/maling/fuger som er i dårlig stand, eller hvor maling mm kan løse seg opp ved vask og kan skjolder på vinduene. Skjer dette vil jobben være mer tidskrevende enn avtalt (fordyrende) og/eller jobben kan muligvis ved denne type vindu ikke utføres til 100% tilfredshet.

Vi erstatter ikke ting som er gått i stykker fordi vann er kommet på/inn
i ting. Dette gjelder også for skader mm. oppstått av utetthetter i
vinduer, elektriske innstalasjoner mm.

5) Vask og rens/skraping:
Hvis dine vinduer ikke har vært vasket i lang tid så er det en sjanse for at de bør ha en rens/skraping, men ikke sikkert.

Det anbefales for øvrig å rense vinduer en gang imellom.

Skraping/rens av alle vinduer er ikke inkludert i prisen ved vanlig vindusvask. Dette er feks skraping av malingsflekker, rester fra klister og klistermerker, klister fra vækster, betonrester og betonpest, silikon, inngrodd skitt, hvepseekskrementer, syreskader, nikotin, ekstrem skitne vinduer som ikke blir rene ved første vask etc. – Altså objekter som sitter helt fast eller er så skittent at det ikke kan vaskes av ved vanlig vindusvask.

Hvis du ønsker skraping/rens av vinduer skal dette opplyses – innen – oppdraget begynner, slik vi kan se tid av til dette. Ikke sikkert vi har tid til å gjøre det hvis vi ikke er informert på forhånd.

Vi kan skrape/rense vinduer med spesielt utstyr og midler. Skrape/rens av vindu tar typisk 4 – 8 ganger så lang tid enn vanlig vindusvask.

Alt ansvar for rens og skraping ligger hos kunden.

6) Hvis det er SELVRENSENDE VINDUER som skal vaskes må vi vite det hvilken INNEN vi kommer – og hvilke som er selvrensende. Selvrensende vinduer skal vaskes forsiktig og kan ikke renses på vanlig måte da det kan ødelegge den selvrensende film. Evt. skader mm på selvrensende vinduer er ikke vårt ansvar. Hør med produsent om vinduene tåler vaske med muk kost.

7) Koplet/hengslet/dobbelte vinduer/trapp:
Hvis vinduerne er vanskelig å åpne, feks hvis vinduet er malet over i kanterne og maling først må fjernes, åpnemekanismen er ødelagt eller i dårlig stand, skal åbnes/lukker med skrue da vil vi fakturere for ekstra jobb.

Noen koplet vinduer er meget vanskelige å komme til å vaske. Noen kan feks kun vaskes imellom fra utsiden. Dette må vi vite innen vi kommer. I de tilfelle hvor kunden ikke har informert om slike forhold og vi må bruke ekstra tid ifht tilbud vil ekstra jobb bli fakturert.

Hvis koplet/hengslet/dobbelte vinduer er i trapp eller åpner opp vertikalt må vi vite dette innen vi kommer.

Hvis vinduer er i trapp innvendig og vi ikke har fått melding om dette kan det medfører ekstra kostnader.

8) Vi tilbyr 100% fornøydhetsgaranti med mindre vi har tatt forbehold i tilbudet og forhold som gjør seg gjeldende i betingelserne.

Evt. klage må være mottatt hos oss senest 48 timer etter vindusvask og er klagen berettiget retter vi selvsagt opp med et smil.

Er klagen ikke berettiget vil vi fakturer for tid brukt på evt. inspeksjon av vinduerne. Ved klager forplikter kunden seg til å sjekke at “klagen” ikke er fastsittende elementer (som må skrapes/renses)

Vi kan ikke lage ripper på den måten vi vasker vinduer. Derfor vil alle klager på ripper i vindue ikke bli godkjennt.

Ekstra jobb som ikke er beskrevet i tilbudet, men som ønskes utført vil bli fakturert.

9) Navn, adresse, mobil og e-postadresse vil bli lagret i våre systemer. Et par ganger i året sender vi ut nyhetsbrev, påminelser om vindusvask og evt. tilbudskampanjer. Ønsker du ikke å motta dette send en melding til oss herom slik vi kan få data oppdatert.

10) Abonnement

Hvis man har tegnet et abonnement da er du selv ansvarlig for å bestille de antall vask i året for å opnå den rabatt du fikk ved tilbudet. Hvis man ikke innen 12 måneder fra 1 vask i abonnementet bestiller får utført avtalte antall vask, vil vi etter periodens avslutning sende en oppkrevning på 15% plus moms, da man da ikke har vært berettiget til rabatten som ble tildelt ved forrige vask.

Abonnement må bestilles innen 1 vask. (Husk vi har fornøydhetsgaranti).

En av fordelene ved Byens Vindusvask er at vi ikke låser deg på en bestemt dag for vindusvasken når du har abonnement. Så lenge vi få en frist på 7-10 dager da kan vi oftest komme å vaske en dag det passer deg. 

11) Vask i frostgrader

Hvis det er for mange frostgrader og vannet fryser på vindu må vi bruke mer tid på vindusvasken og vasken vil bli rundt 10-30% dyrere enn avtalt. Dette avhenger også av glasstypen og hvor varmt det er i huset slik vinduene kanskje er varmer opp innefra. Vi må først varme opp vinduet med vår varme vann for etterpå å kunne vaske vinduet. 

Vi bruker derfor – hvor det er mulig – også frostvæske som” såpe” når det er for mange frostgrader. Veldig små mengder. Dette kun på vinduer hvor det er mulig å vaske med nal. 50 kr. tillegg for bruk av frostvæske. 

Vindusvask i frostvær betyr kanskje også at hvis vi har vasket med renntvansteknologi og er så kalt at vannet fryser på vinduene at da kan vinduene godt få et tynt isslag. Det pleier å forsvinne i løpet av kort tid. Slik er vilkår når man som kunde ønsker å kombinere frostvær og vindusvask.

Vi har aldri selv opplevd det, men hvis et vindu er feilmontert feks det er monteri spenn eller det er spiker nær glasset kan glasset sprekke ved vask i frostgrader. Skulle dette skje frasir vi oss all ansvaret, da det er umulig for oss å vite og det er montør av vinduer som har feilet. Et vindue kan ellers ikke sprekke når vi vasker i frostgrader. 

Vær oppmeksom på at hvis vi vasker med rentvannsteknologi da kan det være vann på bakken slik det er glatt når vi har vasket.