BETINGELSER


Enkelte betingelser følger med vindusvasken. Les derfor betingelsene og ta kontakt hvis du har spørsmål til dette.

– Hva du evt skal forberede
– Rens/vask
– Solskjerm
– Gressklipper
– Sprosser/kit
– Selvrensende vinduer
– Koplet/hengslet/dobbelte vinduer
– Fornøydhetsgaranti/klage

Vi ønsker god kundedialog før og etter vindusvasken.

1) Ved innvendig vindusvask må vinduskarmer være ryddet for planter og annet slik vi kommer til vinduet. Trenger du hjelp til dette finner vi en løsning.

Persienner og gardiner kan godt bli hengende. Persienner trukket opp. Sofaer og senger kan godt bli stående hvis det er ok at vi står i sofa/seng for å komme til å vaske. Ting som ikke tåler vann må flyttes vekk fra vinduene.

2) Ved utvendig vask må gressklipperen være slått av og vinduene lukket. Solskjerm må være oppe.

3) Det er ikke nødvendig å fjerne sprosser hvis de er av god kvalitet. Sprosser kan forbli på på eiers ansvar, men de må sitte forsvarlig fast. Vi dekker ikke skader hvis de skulle falle av, pga av dårlig feste eller at de går i stykker pga dårlig stand/alder.

4) Sprosser/kit som er i dårlig stand kan løse seg opp ved vask og kan danne skjolder på vinduene. Skjer dette vil jobben være mer tidskrevende enn avtalt og/eller jobben kan muligvis ved denne type vindu ikke utføres til 100% tilfredshet.

(Det skjer ikke ofte, da vi er obs på dette ved tilbudsgivningen, men har du sprosser i dårlig stand vær oppmærksom på dette).

5) Vask og rens/skraping:
Hvis dine vinduer ikke har vært vasket i lang tid så er det en sjanse for at de bør ha en rens/skraping.

Skraping/rens av alle vinduer er ikke inkludert i prisen ved vanlig vindusvask. Dette er feks skraping av malingsflekker, rester fra klister og klistermerker, betonpest, silikon, inngrodd skitt, syreskader, nikotin, ekstrem skitne vinduer med mere.

Altså objekter som sitter helt fast eller er så skittent at det ikke kan vaskes av ved vanlig vindusvask.

Hvis du ønsker skraping/rens av vinduer skal dette opplyses – innen – oppdraget begynner, slik vi kan se tid av til dette.

Vi kan skrape/rense vinduer med spesielt utstyr og midler.

Det anbefales for øvrig å rense vinduer en gang imellom.

Skrape/rens av vindu tar typisk 3-4 ganger så lang tid enn vanlig vindusvask.

Alt ansvar for rens og skraping ligger hos kunden.

Dog er det ikke alt man kan se hvis vi kun har vasket utvendig. Oftest er det fordi at vinduene skal renses.

6) Hvis det er SELVRENSENDE VINDUER som skal vaskes må vi vite det hvilken INNEN vi kommer – og hvilke som er selvrensende. Selvrensende vinduer skal vaskes forsiktig og kan ikke renses på vanlig måte da det kan ødelegge den selvrensende film. Evt. skader mm på selvrensende vinduer er ikke vårt ansvar. Hør med produsent om vinduene tåler vaske med muk kost.

7) Koplet/hengslet/dobbelte vinduer:
Hvis vinduerne er vanskelig å åpne, feks hvis vinduet er malet over i kanterne og maling først må fjernes, åpnemekanismen er ødelagt eller i dårlig stand, skal åbnes/lukker med skrue da vil vi fakturere for ekstra jobb.

Noen koplet vinduer er meget vanskelige å komme til å vaske. Noen kan feks kun vaskes imellom fra utsiden. Dette må vi vite innen vi kommer. I de tilfelle hvor kunden ikke har informert om slike forhold og vi må bruke ekstra tid ifht tilbud vil ekstra jobb bli fakturert.

Hvis koplet/hengslet/dobbelte vinduer er i trapp eller åpner opp vertikalt må vi vite dette innen vi kommer.

8) Vi tilbyr 100% fornøydhetsgaranti med mindre vi har tatt forbehold i tilbudet og forhold som gjør seg gjeldende i betingelserne.

Evt. klage må være mottatt hos oss senest 48 timer etter vindusvask og er klagen berettiget retter vi selvsagt opp med et smil.

Er klagen ikke berettiget vil vi fakturer for tid brukt på evt. inspeksjon av vinduerne.

9) Navn, adresse, mobil og e-postadresse vil bli lagret i våre systemer. Et par ganger i året sender vi ut nyhetsbrev og evt. tilbudskampanjer. Ønsker du ikke å motta dette send en melding til oss herom.